Doorgaan naar hoofdcontent

Onvoorwaardelijke liefde!

Ja ook jij bent onvoorwaardelijk geliefd op dit moment.
Wat er ook gebeurd op dit moment in je leven, hoeveel pijn je ook gedaan word, weet dat je geliefd bent.
Het is verdrietig als je hoort hoeveel mensen geen idee meer hebben wat onvoorwaardelijke liefde is.
Heel lang heb ik hier zelf ook mee gestreden, de dingen die je meemaakt in je leven hebben zoveel invloed op je geloofsrelatie, op je beeld van God, op je beeld van jezelf.

Veel verkeerde beelden van liefde heb ik al gehoord:

*als je doet wat Hij wilt dan houd Hij van je.
*je moet Zijn liefde verdienen, je moet presteren.

*niemand kan er echt van mij houden.
*Zijn liefde is niet voor altijd

*God word elke dag alleen maar bozer op mij.
Wat een leugens!

Ons beeld van liefde  is vertekend, zit vol met leugens.
Dit komt doordat we hier op aarde zo vaak tekort schieten met liefde, dat er zoveel verdrietige dingen gebeuren in de verschillende relaties die je kan hebben.
Deze leugens kunnen verdwijnen.
Ook bij jou!

Leugens gaan weg als je net zolang als je de leugen geloofde, de waarheid tegen die leugen verteld.
De waarheid is alleen zo lastig te vinden op deze aarde.
Leugens zitten zelfs in het mooiste wat God ons schonk, de liefde.
Toch is er nog iets waar je waarheid vind.

De Bijbel

Wat kan je in de Bijbel vinden over de liefde van God?
Daarnaast kan je in de Bijbel vinden wat God verteld over Zijn liefde voor jou!
Speciaal voor jou zijn er boodschappen in de Bijbel te vinden.

Dan word:

*als je doet wat Hij wilt dan houd Hij van je.

- 1 Johannes 4:9-11En de liefde die God is, is onder ons verschenen doordat Hij zijn enige Zoon in de wereld gezonden heeft, om ons door Hem het leven te brengen. Hierin bestaat de liefde: niet wij hebben God liefgehad, maar Hij heeft ons liefgehad, en Hij heeft zijn Zoon gezonden om onze zonden uit te wissen. Geliefden, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben.

-
Wat wij doen heeft geen invloed op hoe God ons liefheeft, Hij had jou al lief voordat je iets deed, voordat je iets was!

*je moet Zijn liefde verdienen, je moet presteren.

-Jozua 23:11:Uw enige zorg moet dus zijn de HEER uw God lief te hebben

Dit is de enige prestatie die er nodig is!

*niemand kan er echt van mij houden.

-Jesaja 43:4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.

-God houd zoveel van jou Hij heeft alles over om jou te kunnen behouden.


*Zijn liefde is niet voor altijd

--Jesaja 49:15-16: Maar kan een vrouw haar zuigeling vergeten
of harteloos zijn tegen het kind dat zij droeg?
Zelfs al zou zij het vergeten,
ik vergeet jou nooit.
Ik heb je in mijn handpalm gegrift,
je muren staan mij steeds voor ogen.

-Wat er hier op aarde ook gebeurd met liefde richting jou, hier een belofte vanuit liefde speciaal voor jou! Jouw naam staat in zijn handpalm gegrift, je bent belangrijk, God's oog en liefde is altijd op jou en Hij vergeet je nooit! Lees je het: God vergeet jou nooit!

*God word elke dag alleen maar bozer op mij.

-1 Johannes 3:1: Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld hem niet kent.

- Hij word niet elke dag bozer, Hij houd elke dag meer en meer van jou. Hij noemt jou Zijn kind.


Zo staan er voor alle leugens waarheden in de Bijbel!
Dat is niet voor niets, laat ze werken in je leven.
Laat de leugen niet toe, geeft de leugen geen aandacht, maar vestig je aandacht maar op de waarheid.

Wat je aandacht geeft groeit, laat de waarheid groeien!


Vooral voel de onvoorwaardelijke liefde voor jou!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i