Doorgaan naar hoofdcontent

Bijzondere relatie!

Er zijn verschillende dingen die een relatie toch wel kenmerken:

*je bent graag in de buurt van elkaar
*maakt tijd vrij voor elkaar
*luistert naar elkaar
*er is vertrouwen in elkaar
*je bent met elkaar verbonden

Vaak krijg ik vragen over het vormen van een relatie.
Niet zomaar een relatie met mensen, maar dieper, een relatie met God.
Veel mensen hebben een verlangen naar meer, naar een diepere relatie maar hebben geen idee hoe ze verder kunnen komen.
Eigenlijk ben jezelf degene die bepaald hoe intensief, hoe diep de relatie is.
Je zult merken dat het met vlagen gaat.

Ik heb een hele periode een enorme verliefdheid gehad, zo bijzonder.
Na mijn scheiding werd ik verliefd op God, op Jezus, pas daarna op mijn vriend.
Dat was fijn!
Mijn vertrouwen was beschadigt, God was de enige die ik nog kon vertrouwen.
Hij heeft mij onvoorwaardelijke liefde gegeven, daarnaast mensen op mijn pad gegeven die daarin voor mij ook een voorbeeld zijn daarin.
God was veilig voor mij om van te houden.
Niet omdat Hij niet dichtbij mij was, want Hij was heel dichtbij.
Ik heb veel mogen ervaren van Hem in mij, maar ook om mij heen.
De ellendige omstandigheden in mijn leven heeft hij omgekeerd.
Mijn verdriet werd een lied!

Wat ik persoonlijk gemerkt heb is dat het ook heel bepalend is hoeveel tijd ik vrij maak voor Hem.
Nu ben ik een leergierig, of is het nou nieuwsgierig, mens en ook in geloof ervaar ik dat.
Heerlijk vind ik het om onderwerpen te bestuderen, onderzoeken en in mij op te nemen.
Zelf op zoek te gaan naar antwoorden, niet zomaar mensen volgen.
Wat zegt God er zelf van?
Daarnaast vind ik het heerlijk om te bidden, nee voor mij is dat niet altijd praten, maar soms alleen maar zeggen: God wilt U mij nog iets vertellen?
Is er iets wat U met mij wilt delen?
Wat U belangrijk vind?

Ik luister

Wat waren daar soms bijzondere dingen!
Ik werkte bij een cliënt waar ik het moeilijk had, er waren dingen die zo erg tegen mij rechtvaardigheidsgevoel tegen mijn principes ingingen.
Eigenlijk had ik best moeilijk om deze cliënt te helpen, er toch net zoveel voor haar te zijn als voor alle andere mensen.
Ja als de klik met iemand is, dan is het makkelijk liefde tonen, maar nu vroeg het echt iets van mij.
Thuis gekomen ging ik zitten, aan de voeten van Jezus, wilde ik naar Hem luisteren.
Wat kreeg ik een boodschap:

Luister Petrina, het gaat er niet om wat jij van iemand vind. Ik hou van deze cliënt net zoveel als van jou. Er is een reden dat jij er komt. Als jij bent wie jij bent, als jij bij deze cliënt doet wat jouw taak is dan kan jij bij deze cliënt tot je doel komen. Er is een doel. Ook met het werk wat jij doet. Hou vol!


Het is mijn verlangen om Hem te volgen, en niet mijn verlangens.
Als ik zelf aan de slag ga, mijn eigen doelen neer ga leggen, mijn verlangens ga vervullen, dan ga ik falen, dan kom ik niet tot een tevreden gevoel.
Sinds ik Hem volg, is langzaam aan de chaos uit mijn leven verdwenen, is mijn hart gevuld met een vreugde en rust en heb ik gemerkt dat ik een relatie met Hem heb.

Een hele bijzondere relatie, waarin ik totaal mezelf mag zijn.
God kent mij toch al door en door, waarom zou ik mij anders voor doen?
Dan hou ik alleen mezelf voor de gek.
Ik mag er zijn, want naast dat God mij toch wel kent, wilt Hij ook dat ik ben wie ik ben.
Stimuleert hij mij te zijn, juist omdat Hij daar een doel mee had.

Deze relatie is ontstaan doordat ik tijd met Hem door breng.
Hij is het belangrijkste in mijn leven!
Door naar Hem te luisteren, met Hem te praten, mijn leven met Hem te delen, dieper nog ik heb mijn leven in Zijn hand gelegd.
Dat klinkt makkelijk, maar is een telkens herhalende keuze.
Bij alles in mijn leven het weer bij Hem te laten, wat soms totaal in gaat tegen mijn menselijke manier van oplossen/denken.

Als je in Hem investeer, dan mag je vruchten gaan plukken!
Daarnaast voelt het niet als investeren, ik hou van Hem, het is een hartsverlangen om tijd met Hem door te brengen, Hij vraagt niets en je kan liefde niet verdienen.
Ook als je nu verlangt naar een diepere relatie, weet Hij houd al zoveel van jou!
Jij kan niets doen dat Hij meer van jou gaat houden.

Je kan alleen iets gaan doen om Zijn liefde, die Hij al voelt, te gaan ervaren!

Als je een diepere relatie met Hem wilt, kies dan de juiste plaats.
Net zoals Maria koos, om aan Zijn voeten te gaan zitten en van Hem te leren.
Eet en drink Zijn woorden, laat je hart vol lopen met alles van God

Hij zit al klaar! 
Hij is al bij jou, jij ook bij Hem?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God voert de strijd voor mij!

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden. ( 2 Timotheus 4:7) Afgelopen weken heb ik strijd ervaren. Hierover schreef ik al eerder, licht en luchtig , het maakte mij zo moe. Alsof het mij verlamde. Het was geen strijd tegen andere mensen. Heel eerlijk? Het was meer een innerlijke strijd tegen mezelf. Dat ik een strijd ervaar in mijn denken heb ik al vaker gedeeld op deze blog. Ook in de link die ik nu deel lees je hier iets over. Die strijd maakte dat er een soort mist in mijn hoofd aanwezig was. Hoe leuk het ook is in mijn leven, ik zat met dingen in mijn hoofd die het zwaar maakte om te genieten, om rust te ervaren. Totdat ik twee geleden de Bijbeltekst in 2 Timotheus las. Nieuw inzicht Ik strijd tegen mezelf. Het is niet alleen strijd in mijn denken, maar ook strijd om te mogen zijn. Heel vaak schoof ik mezelf opzij. Zo wrong ik mij voor alles en iedereen in bochten. Zonder iets te zeggen. Dit gaf moeite en gedoe bij

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste