Doorgaan naar hoofdcontent

Secret Sisters

Wat
is het
bijzonder om te
weten dat ergens iemand
bid

Bid
speciaal voor
jou zonder te
weten wie dit is
verbonden

Verbonden
in Christus
zo bouwen wij
aan de kerk met
elkaar

Elkaar
bemoedigen en
soms beter leren
kennen samen staan wij
sterk

Sterk
met gebed
in een wereld
vol ellende hebben wij
elkaar

elkaar
bij Gods
voeten leggen er is
niets krachtiger om te
doen

Doen
wat wij
zeggen en de
armen om elkaar als
zussen









Reacties

  1. Wat ontzettend mooi; hebben jullie dit programma in de gemeente?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Rita!

      Wij hebben dit project gedaan en gisteren was de onthulling. Er was mij gevraagd hiervoor een gedicht te maken, dat is dit gedicht geworden. Het was echt heel mooi om met elkaar te doen. Handen en voeten geven aan het zussen zijn, soms loopt dat met mensen van zelf, er zijn denk ik ook heel veel mensen waarbij dit zetje enorm welkom is!

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, zeg. Wij hadden afgelopen 2 juni de Onthullingsavond . Hoe zag jullie avond eruit? Ben ik best nieuwsgierig naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben s'middags een high tea gedaan bij één van onze zussen. Begonnen met gebed. Een toast met een welkoms drankje. Lekker geklets daarna groep 1 naar de secret sister en na een tijdje de andere groep naar hun secret sister.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf joh!
    Hoeveel deden er dan bij jullie mee?
    En hoe kom je aan dit programma?
    Nieuwsgierig ben ik, hè, maar ik heb dit programma twee jaar geleden opgestart in onze gemeente; had het 'toevallig'op internet gevonden bij een Amerikaanse gemeente en heb van hen toestemming gekregen om alles te vertalen en te gebruiken.
    Vond het zo'n mooi programma, en vind het dus heel bijzonder het hier bij jou ook tegen te komen.
    Was dit jullie eerste jaar of hebben jullie het al vaker gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met