Doorgaan naar hoofdcontent

Hij verlangt naar jou!

Hij kijkt zo naar jou uit!
Zijn hart is vol liefde voor jou, en Hij wil alles doen om jou voor zich te winnen.
Je bent misschien nog op zoek in jezelf, naar wie je bent, wat je kan, wat jou bijzonder maakt.
Ik ga je vertellen, in jezelf ga je het niet vinden!
Jou eigen hart gaat je teleurstellen, je zal er lege plekken vinden, je zal er wonden zien die oude pijn kunnen blootleggen.
Soms lijkt het voor even best iets, maar wat je daar vind zal je nooit volkomen tevredenheid en blijdschap geven.
Er is veel meer te halen!

Er is één Man die zo naar je verlangt, als jij je hart openstelt voor Zijn liefde zal er een totale levensverandering plaats vinden bij jou.

Is dat ook voor mij?


Misschien zit je op dit moment vast, heb je gezondigd en voel jij je daar nog heel verdrietig of schuldig om.
Daar wil ik ook even op insteken, als jij vergeving vraagt en oprecht berouw hebt van wat je deed, daar mag ik vanuit gaan als je nu verdriet en schuld ervaart om wat je deed, dan ZAL God je vergeven.
Zijn vergeven betekend, schoon maken, Jezus laat Zijn bloed stromen en haalt daarmee jou zonden helemaal weg!
Voel jij je al langer schuldig?
Maak iets wat je deed jou al heel lang verdrietig?
Voel jij een belemmering naar God toe, een schaamte, door iets wat je ooit deed?
Leg dat gevoel maar bij God!
Dit gevoel kan namelijk een gevangenschap geven, terwijl Jezus jou allang vrij gemaakt heeft.
Het kan je belemmeren, je vrijmoedigheid wegnemen, je hart op slot zetten om een diepe relatie met God aan te kunnen gaan.
Ja we hebben een vurige God, die boos word over rebellie!
Maar in het leven van een gelovige is er verschil tussen rebellie en onvolwassenheid.
God kijkt naar je hart, niet naar de resultaten, opbrengsten van jou handelen.
Hij is als een Vader.
Het éne moment zal hij opvoedkundig optreden en kan daarnaast ook volledig genieten van jou!
God is trouwens niet verbaasd dat wij misstappen doen!
Het is de vijand die ons dat wil laten geloven, het is de vijand die ons wil blijven wijzen op onze misstappen.
Maar de enige die echt op zijn misstap en de consequentie daarvan gewezen kan worden is: de vijand zelf!

God heeft jou zo lief, dat als jij afdwaalt van zijn kudde, Hij Zijn andere kinderen veilig achterlaat om op pad te gaan om je te vinden.
De gevaren zonder Hem zijn groot, Hij wil je daar tegen beschermen en Hij zal niet rusten tot Hij je terug gevonden heeft.
Hij zal je optillen, Hij zal jou tegen Zijn hart aandrukken, en Hij zal erover verheugd en blij zijn dat jij levend weer bij Hem terug bent.

Laat je maar vinden als je zonde begaan hebt, als je in Hem gelooft zal Hij je vergeven, jou tegen zijn hart drukken, je met liefde en zorg optillen en terug brengen, jou boven je zonde verhogen en je liefde en blijdschap geven.
Ik zie nergens iets waar een schaap van Zijn kudde bang voor hoeft te zijn, o ja, ik zie één ding.
Als jij je niet laat vinden, als jij je blijft verstoppen.
Het is juist gevaarlijk om jezelf veilig te wanen en te verstoppen bij het idee, mijn zonde is te groot voor God.

Jezelf ontdekken


Het is zo bijzonder God wil Zijn hart, Zijn diepste gevoelens met je delen.
Hij vind jou als mens zo waardevol, dat Hij van hart tot hart met jou een relatie wil hebben.
Dat is Zijn verlangen!
Als jij dat ook verlangt, dan zal je hart veranderen.
Kijk je dan in dat hart om te ontdekken wie jij bent, zal je mogen gaan zien hoe God jou ziet.
Hoeveel theorieën zijn er al ontstaan om jezelf te leren kennen.
Allemaal beginnen ze met zelfontdekking, dat geeft maar zo'n beperkt plaatje van wie je bent.
Het is nooit volledig!
Je bent gemaakt door God, Hij heeft zoveel meer voor jou in petto dan je ooit zelf zal vermoeden.
Daarnaast als je in Hem geloofd, dan zal de Heilige Geest in je wonen.
Het maakt je completer, alleen als jij je openstelt voor je Maker, zal je tot het doel komen waarvoor je gemaakt bent!
Je moet niet aan het begin van je zoektocht naar wie je bent al in je hart kijken.
Weet je wat bijzonder is:

Als je met God een relatie aan gaat, dan zal Hij aan jou openbaren wie je bent!

Jij kan echt opbloeien en jezelf vinden in het Licht.
Laat Zijn Licht over je schijnen!
Hij houd van jou, Hij houd van alle mensen, neem Zijn liefde aan en je zal voor eeuwig veranderen!

Hij kijkt naar je uit, als je vraagt is er wel plaats voor mij als Zijn zoon of dochter, zal Hij zijn armen openen, er is plaats voor een ieder die wilt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i