Doorgaan naar hoofdcontent

Leven vanuit een passie voor Hem

Er zijn zoveel mensen die zich veroordeeld voelen!
Ook onder de oprecht gelovige mensen ken ik er veel die zich zo voelen, dit zorgt ervoor dat ze voortleven als zwaar beladen ezels, met zware last op hun rug.
Ze proberen hard hun best te doen, willen ook best van de lading af, maar zien niet dat zij de enige zijn die de lading nog vast houden.

Ook als ze God aanbidden, om wie Hij is, om Zijn grootheid, om alles wat Hij voor hun heeft gedaan, voelen ze zich bezwaard, soms onderhandelen ze met God.
Stilletjes zeggen ze dan tegen God dingen als:

*Geeft U mij nog alstublieft nog één kans ik beloof dan dat ik niets anders meer nodig zal hebben!
*Vergeef mij als alstublieft nog één keer dan zal ik nooit meer zondigen zoals ik deed!


Ze willen een liefdevol hart bij God omhoog brengen.
Ik wil iets zeggen daarover:

Lieve mensen wij kunnen niets, maar dan ook niets doen, wij hebben geen enkel argument wat er voor zal zorgen dat Gods gevoelens, gedachten en hart voor ons zal veranderen.
We denken te groot van ons zelf als we denken dat het door ons is dat God ons liefheeft!
We denken te klein van God als je denkt dat jij nog iets moet doen zodat Hij jou lief kan hebben.

Velen heffen hun handen op, aanbidden God en zingen met hun hele hart.
Toch houden ze hun eigen hart nog op slot.
Dat is uiteindelijk heel verdrietig!
Ze proberen goed, eerlijk en oprecht te leven, en echt God te volgen en hebben een harde en gemene God voor ogen.
Ze zijn bang, angst voor God belemmerd hun om hun hart open te stellen voor Zijn Geest.

En geloof mij, als je hart word gevuld met de Heilige Geest, dan is het van binnen feest!

Genezing


Wat doet God om Zijn kinderen te helpen?
God geeft antwoord, Hij laat weten hoe hij mensen die een verkeerd beeld hebben over God corrigeert en terug brengt:

Hij zegt in Jeremia 3:14-15:

Kom terug, ontrouwe kinderen- spreekt de Heere-, want jullie horen Mij toe...
Ik zal jullie herders naar mijn hart geven, en die zullen jullie met wijsheid en inzicht weiden.

Hij zend ons herders naar Zijn hart!
Eigenlijk zegt Hij, Ik zal hen ontmoeten doormiddel van (geestelijk) leiders die Ik zal schenken.
Mannen, vrouwen naar mijn hart zullen op gaan staan en Mijn volk en Mijn kinderen weiden, met wijsheid en inzicht.
Zodra je God werkelijk zelf ontmoet, de liefde niet alleen kennis in je hoofd, maar ook een persoonlijke ervaring geworden is, dan zal er een vuur in je gaan branden.
Het brengt een passie voor Hem naar boven!

Man naar Gods hart


Dan denk ik direct eigenlijk aan David.
God zelf is het die hem de man naar Zijn hart noemt.
Maar wat was het nou waardoor God David zo ziet?

David was niet vrij van zonde en zwakheden
David was ook niet de enige militair die diende zoals God hem opdroeg

Wat David de man naar Zijn hart maakte, is iets wat er ook voor ons ligt.
Het was niet alleen voor David, God wil dat ook zeggen over jou.
Wat was het nou dat David deed?

Het was zijn passie om God echt te gaan leren kennen!

David aanbad God met passie, met een innige bezieling.
Aanbidding is niet een vast omlijnde periode in de samenkomst, de ware aanbidding spreekt van een levenstijl van een innige, een diepe relatie met God.
Een relatie waarin het van hart tot hart naar elkaar uitgejubeld word.
Passie voor Jezus!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie