Doorgaan naar hoofdcontent

Vaderbeeld


Een kapot vaderbeeld wat veel mensen hebben bij hun aardse vader kan invloed hebben op hoe je God ziet, ervaart en kan voelen als Vader.
Voor sommige mensen is een vader en liefde nou eenmaal geen vanzelfsprekende combinatie.
Wat kan daar veel verdriet en gemis door komen.

Juist die persoonlijke relatie kunnen ervaren en Zijn liefde kunnen ontvangen kan een enorm groot verschil maken in je leven.
Daarnaast is het leven met pijn iets wat enorm zwaar is.
En als je God niet kan aannemen of zien als Vader dan denk ik dat er een diepe wond in je hart zit.

Verwondingen kunnen genezen!


God wil jou genezen.
Hij was er bij, toen jij die afschuwelijke dingen moest doen en ondergaan.
Toen je beeld van je vader veranderd werd.
Al die keren dat jij pijn en verdriet had was zijn hart diep verwond en huilde Hij mee!
Dit is niet wat Hij wilde.
Hij wilde niet dat jij zoveel pijn en ellende mee moest maken!
Het was de keuze van je vader.
Iedereen heeft een vrije keuze, kies je voor het goede of het kwade.
En de keus voor het kwade doet altijd mensen verdriet, brengt altijd ellende!
Maar luister, als jij het goede kiest, dan zal het goede overwinnen.
Dan zal Hij al die nare dingen ombuigen, Hij zal je zegenen welke moeilijke weg je ook moet lopen.
Hij zal je nooit verlaten.
Nooit was jij alleen!

De weg naar herstel!


Hij roept je en zegt: Kom tot de Vader.
Zet die stap naar Hem!
Het is goed en het is veilig nu.
De tijd is gekomen.
Voor het juiste beeld bij Vader.
Je aardse vader maakte fouten, hij faalden tegenover jou.
Maar Hij, Hij zal geen fouten maken.
Al zolang staat Hij op je te wachten.
Hij heeft zoveel geduld en liefde voor jou!
Jij bent al zover gekomen, je hebt het al zolang vol gehouden.
Dat laat zien hoe sterk en dapper je bent.
Durf je deze stap te zetten?
Je wilt en kunt niet altijd door gaan met deze wond.
Er is Iemand, die zelf ten onrechte diep verwond is.
Hij weet zo goed hoe Hij met jouw wonden om moet gaan.
Zodat ze kunnen herstellen.
Hij wil genezen, en Hij kwam speciaal voor jou!
Om te herstellen de gebrokene van hart.
Hij wil jou hart compleet maken.
Door Zijn licht te laten stralen door al die scheuren in je hart.
Jij zal gaan stralen, want je bent een koningskind!

Alles komt goed, als jij bij Hem komt!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie