Doorgaan naar hoofdcontent

Zo blij en dankbaar!

Gisteren schreef ik over het opruimen van een kast en wat er in mijn hoofd afgespeeld heeft.

Mijn kast is opnieuw ingericht.
Een nieuw begin.
Ja vast komt er weer een dag dat ik denk:

Waar moet ik beginnen?

Maar dan lees ik hier terug en weet ik het weer.
Bij de wortel!
Haal het onderste eruit en ruim op wat niet meer past, wat niet meer bij je hoort.
Dan komt het goed.

Mijn kast is opnieuw ingericht.
Veel heb ik weg mogen gooien.
Het had geen functie meer.
Ooit was het nodig, in een bepaalde fase van mijn leven.
Ik ben gegroeid!

Daardoor zitten er ook nieuwe dingen in mijn kast.
Telkens als ik nu een kijkje neem ben ik zo blij dat ik dat erin zie liggen!
Dankbaar dat ik het mocht ontvangen, want het komt niet van mezelf.
Ja echt zo blij als een kind met nieuwe kleding kan zijn.

Er ligt een stapel liefde...
Voor andere mensen maar nu ook voor mezelf!

Er ligt een stapel met nieuwe uitdagingen...
Spannend maar zo passend bij mij en als ik ze zie liggen word ik er zo blij van dat ik ze nu in mijn kast erbij kan hebben.
Eindelijk past het mij!

Er ligt een stapel trouw...
Aan anderen, mensen waar ik van hou, maar ook trouw aan mezelf.

Er ligt een stapel rust...
Ontvangen om te gebruiken, ik mag er vaker iets vanaf halen, dat weet ik.
Blij dat ik de mogelijkheid heb omdat het in mijn kast ligt.

Er ligt een stapel...
Wat voor stapel?
Met verrassingen!
Nu nog onbekend wat het precies is en wanneer ik het nodig heb.
Maar het zit er alvast in.

Wat een zegen!
Ooit zag het er zo anders uit.
Ik geniet ervan en kan hierdoor met de tegenslagen die er zijn beter omgaan.
Want wat er ook gebeurd en wat mensen ook willen doen, als ik dichtbij Hem blijft die de kast vult, kan ik gelukkig en tevreden zijn.
Nee niet omdat er dan in je leven precies gebeurd wat je wilt.
Maar enkel omdat je dan kan ontvangen wat je nodig hebt!
Probeer het maar.
Ga maar op zoek naar degene die jouw karakter eigenschappen en talenten geeft.

Ga maar naar Hem!
En geloof mij, het maakt niet uit wie je bent of wat je hebt gedaan!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Levenslessen van Noach

Weer een nieuw deel in de serie levenslessen. Vandaag wil ik nadenken over wat wij kunnen leren van het leven van Noach. Dit Bijbelverhaal heeft mij altijd al aangesproken. Want wat is er veel in te vinden. In Genesis 6 beginnen we van Noach te lezen. Nadat God eerst spijt krijgt, spijt dat Hij mensen gemaakt had. En dan die zin: En Hij voelde zich diep gekwetst. Onze God heeft gevoel. De schepping, de aarde, de mensen we gaan Hem aan het hart. En Hij zag hoe alles stuk gemaakt werd en daarom wilde Hij de mensen en al het vee van de aarde weg vagen. Dan zou die ellende stoppen. Totdat Gods oog Noach ziet. Noach alleen vond genade bij de HEER. Les één is eigenlijk dan toch, als God nu rond kijkt, naar hoe wij de wereld stuk maken, vind jij dan genade in Zijn ogen? Hoe vind je genade? Noach was een rechtschapen man, de enige die in zijn tijd een voorbeeldig leven leidde. Maar het dat was niet het belangrijkste. Dit kleine stukje maakt verschil: Hij leefde in nauwe verbondenheid met