Doorgaan naar hoofdcontent

Laat je niet beroven!

Vandaag was ik aan het werk bij een mevrouw waar ik zo'n fijne klik mee heb.
We hadden een mooi gesprek, waarin zij zorgen uitten over iemand die zij kon.
Ze maakte zich zorgen op geestelijk gebied.

De mevrouw waarover ze zorgen maakt is ziek en gelooft in God, dat is een heerlijk iets om te weten.
Toch zijn er zorgen, want mevrouw zegt dingen als:

-Ik zal alleen maar slechter worden.
-Overgaan zal het nooit.

Ik zelf dacht toen: daar is toch ook niets vreemd aan.
Zoveel mensen zeggen dat, ik kan daar niks fouts in zien.
Totdat we verder gingen praten en er een heel nieuw perspectief kwam:

Wij zijn anders dan de wereld, maar dat blijkt tegenwoordig nog maar uit zo weinig!
We doen precies dezelfde dingen, ja er is een verschil wij gaan het verbergen.
Ook praten we vaak op dezelfde manier.
We leven zoals de wereld leeft.

Waarin zijn wij nu het licht in de wereld?
Onderscheiden wij ons nog wel echt?
Welk beeld van onze God geven wij aan de wereld?

De wereld zegt ook als ze ziek zijn, wat ze allemaal mankeren, wat hun vooruitzicht is qua ziekte.
Nogmaals dat mag, maar wat deze mevrouw zei, dat raakte mij:

Blijven wij christenen bij de aardse waarheid?

Of is er iets waarmee we dat kunnen overstijgen?!
Dat zal ons hoop, ons gevoel, ons leven namelijk totaal veranderen.
Of we praten zoals de wereld over zo'n situatie praat.
Veel te vaak praten we artsen na, als mijn moeder dat had gedaan, hoe had haar leven dan geweest?


Ze kreeg een levensvooruitzicht te horen van nog 4 tot 6 maanden, nu is ze al 7 jaar verder.
God staat boven alles, ook boven ziekte.
Je ontneemt jezelf heel veel als je hangt aan zo'n boodschap en dat ziet en uitspreekt als waarheid.
Want dat doet veel met je.

Ja dat kan ik mij inleven, de boodschap nog maximaal een half jaar, dat hakt er in!

Er is iemand die ons graag tijdens ons leven al van leven, van hoop wil beroven.
Juist van ons christenen.
Kijk ze eens mooi geloven dat Hij de dood overwonnen heeft!
Maar hoor eens, zodra er tegenslag is, dan zijn ze die boodschap verloren praten ze mee zoals mijn volgelingen.
We vertellen de aardse boodschap en vergeten daarbij te vertellen wie Hij is, het op een manier te vertellen waarin duidelijk naar voren komt dat we door Hem toch hoop houden.

Ik ging weer verder werken, met een heel nieuw inzicht en ja dat gaat dan nog door mijn hoofd.
Daar denk ik nog bij na.
Ik begrijp waar mevrouw heen wil, ben het met haar eens, al kan het overkomen alsof we mensen hun ruimte voor verdriet/pijn/ziekte af willen nemen is dat zeker niet wat deze mevrouw wil.
Zo goed ken ik haar!
Maar het is in welke overtuiging ga je staan, je woorden ze hebben kracht en een veel grotere invloed dan we denken.
We weten wie er hier de aarde wil overheersen, en dat hij juist bij christenen zo zijn best doet.
Daar valt te strijden, mensen die niet in God geloven, ja die heeft hij al.
Bij die mensen werkt hij weer anders, daar belemmerd hij juist dat God toegang krijgt in hun leven, in hun hart.

Onder het werken ging ik een lied zingen, een lied wat ik bij Bidden en Vasten leerde:

I went to the enemy's camp.
and I took what he stool from me (3x)
I went to the enemy's camp and I
Took back what he stole from me
He's under my feet (6x)
Satan is under my feet.


Look what the Lord has done
Look what the Lord has done
He healed my body
He cleansed my mind
He saved me just in time

Oh I'm gonna praise His Name
Each day is just the same
Come on and praise Him
Look what the Lord has done.

Ik vertelde dat dit liedje in mijn hoofd zat na het verhaal.
En wat dit lied zegt is precies wat zij bedoelde.
Satan is overwonnen, de Heilige Geest woont in ons!
De Heilige Geest is God, God is ook Jezus, de overwinnaar woont in ons.
De macht van satan is overwonnen, maar vieren wij mee in de overwinning?
Of laten we satan van ons stelen.

Want dat is wat hij wilt!
Hij wil roven wat we van God ontvangen:

Leven, hoop, verdraagzaamheid, liefde, gezondheid, vreugde.

Hoe doet hij dat?
Net als in het paradijs met halve leugens.
Hij liegt niet alles, hij wil ons juist verwarren met een beetje waarheid en daarnaast een leugen.
Als hij van je gestolen heeft, haal het dan terug.
Ga in je overwinning staan, geef aan bij God dat je merkt dat je iets verloren ben.
Kom satan maar eens onder ogen en spreek tot hem.
Jezus deed dat ook in de woestijn, Hij liet satan niets van Hem afnemen, en Hij had daar heel veel kunnen verliezen!
Hij sprak de waarheid tegen satan.
Spreek eens tegen hem dat hij moet zwijgen als hij zo tegen je liegt!
Zeg dat je geloofd in Hem die de waarheid is, de weg is en het leven is.
Vertel maar dat satan moet verdwijnen.

Ja satan kom ook in ons leven, ook als wij geloven!
Hij kwam zelfs naar God, hij kwam ook bij Job en bij vele anderen denk maar aan legio die uitgeworpen werd, ze komen zelfs in dieren.
Hij zoekt een plek om in te mogen, hij zoekt ruimte, geven wij die?
Zodra je erachter kom dat je dat doe mag je die ruimte hem weer afnemen.

Ik kwam thuis en ik las in de Bijbel de volgende tekst

Johannes 10 vers 10:

De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en verloren te laten gaan; Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed hebben

Het is een dief, en hij wil van je stelen.
Maar alles wat hij steelt mag je terug halen in de naam van degene die overwonnen heeft.
Je mag het terug halen in de naam van Jezus!
Wij mogen in Zijn overwinning delen, niet alleen straks, dat mag nu ook al.

Reacties

  1. Mooie blogje! ik was een paar maanden weg van blogland naar Facebook, maar ben terug,blogland spreekt me meer aan, ik volg blogjes die te maken hebben, met haken, fotografie, en leuke dingen dat we in het dagelijkse leven mee maken. Ik heb facebook maar is saai geworden...Leuk hier een bezoekje te nemen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de weg op blogland gevonden hebt en dat je op mijn blog reageert. Veel lees plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

Geef je verleden over

Heel vaak hoor ik mensen praten met elkaar. Er word gesproken over het verleden. Zelf doe en deed ik dat ook heel veel. Maar telkens kom ik er achter dat als ik dat gedaan heb, dat ik iets voed. Mijn verleden werd er alleen maar groter door, de last voelde zwaarder, de wond was opengegaan door er over te praten. En daar was het dan gestopt... Op die manier praten, dat lost niets op! Het verleden werd gevoed, het werd zo groot, dat het mijn heden overschaduwde, mijn heden was niet sterk genoeg tegen het onkruid dat mijn verleden werd. Als ik niet uitkeek zou het onkruid uit mijn verleden, de groeiende bloem die gemaakt is om te bloeien op Zijn tijd, gaan verstikken. De weg van herstel Ik heb geleerd hoe ik mijn wonden goed kan verzorgen, iets kan doen om ze te laten genezen. Al moet ik zeggen, genezen was ook eng. Wat als de wond dicht was, er een mooi litteken gekomen was, wie zou ik dan zijn? Wie zou ik zijn zonder die pijn? Het hele proces om te herste

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik