Doorgaan naar hoofdcontent

Tijd indelen

Herken je dat van die dagen dat je lui bent.
Eigenlijk komt er niet echt iets uit je handen!
Je weet dat er genoeg is wat je kunt doen, maar de energie en vooral het doorzettingsvermogen ontbreken.
Ik heb dat toch wel geregeld.
Maar wat ik merk?
Ik rust van die dagen nooit echt zo goed uit.
Ergens zit er dan toch een stukje schuldgevoel, om wat ik had kunnen doen.

Gisteren had ik echt een heerlijke actieve dag, met rustmomenten maar uiteindelijk veel werk kunnen doen.
Dat geeft mij zo'n heerlijk voldaan gevoel.
Op de bank kunnen zitten en denken zo dat is van mijn lijstje gestreept.
Ik merk dat het bezig zijn, op een rustige en ontspannen manier, mij veel blijer maakt dan lui hangen.
Daarnaast voel ik vaak dat het lui hangen opgeroepen word als ik even snel iets op de computer wil zoeken.
Als ik mijn mail wil lezen, dan kijk ik ook nog even hier, en dan naar facebook en dan weet ik, nu kan ik ook zoveel andere dingen.
Maar het is zo lastig om te stoppen, en aan de slag te gaan.
Veel handiger is voor mij om vaste momenten achter de computer, of welk beeldscherm dan ook, te kruipen en verder lekker bezig te zijn.
Dat bezig zijn hoeft niet eens productief, kan ook met een hobby zijn.

Heerlijk vind ik het om te lezen, of om te haken, maar daar is soms nog maar weinig ruimte voor over.
Terwijl ik zelf mijn ruimte in kan delen.
Vergeleken met mijn hobby's kreeg de pc toch wel erg veel tijd, zo stiekem eigenlijk, zo onbewust weet het mij vast te houden.

Hoe is het met jullie vrije tijds indeling?
En herken je dit ook?

Reacties

  1. Ik herken het zeker :). Hangen geeft mij ook onrust. Ik kan beter mijn lijstje van de dag afwerken en dan gaan zitten. Dan mag het. Maar zelfs dan is het moeilijk hoor! Er is altijd wel wat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zeker als het niet op de pc is dan wel op mijn smartphone.Terwijl ik graag een boek lees, maar daar niet aan toe kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zeker als het niet op de pc is dan wel op mijn smartphone.Terwijl ik graag een boek lees, maar daar niet aan toe kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit herken ik helemaal. HELP. Hoe krijg ik het allemaal goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar dus ook, ik zit ook echt weleens klem door mijn eigen tijdsindeling. En uiteindelijk moeten dingen toch gebeuren. Dan kan ik het mezelf zo lastig maken doordat er nog maar weinig tijd over is en het moet toch echt....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik

God voert de strijd voor mij!

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden. ( 2 Timotheus 4:7) Afgelopen weken heb ik strijd ervaren. Hierover schreef ik al eerder, licht en luchtig , het maakte mij zo moe. Alsof het mij verlamde. Het was geen strijd tegen andere mensen. Heel eerlijk? Het was meer een innerlijke strijd tegen mezelf. Dat ik een strijd ervaar in mijn denken heb ik al vaker gedeeld op deze blog. Ook in de link die ik nu deel lees je hier iets over. Die strijd maakte dat er een soort mist in mijn hoofd aanwezig was. Hoe leuk het ook is in mijn leven, ik zat met dingen in mijn hoofd die het zwaar maakte om te genieten, om rust te ervaren. Totdat ik twee geleden de Bijbeltekst in 2 Timotheus las. Nieuw inzicht Ik strijd tegen mezelf. Het is niet alleen strijd in mijn denken, maar ook strijd om te mogen zijn. Heel vaak schoof ik mezelf opzij. Zo wrong ik mij voor alles en iedereen in bochten. Zonder iets te zeggen. Dit gaf moeite en gedoe bij