Doorgaan naar hoofdcontent

Vertrouwen Bijbeltekst: Week 10

Vertrouw bij je werk op de Heer,
en je plannen zullen slagen.
Spreuken 16:3
Naar een voorbeeld van Pinterest

Hij is erbij


Deze week mocht ik weer een schitterende Bijbeltekst uit mijn hoofd leren. Bij alles wat ik doe, of heb gedaan, mag ik weten dat Hij erbij is. Wat ik ook doe, ik val niet uit Zijn handen. Hij laat mij niet los en Hij is er altijd bij. Ik mag op Hem vertrouwen. Maar ik wil vragen voor een hart dat open staat. Open voor Zijn Woord, Zijn stem en al zijn zegeningen. Want ik wil mijn werk wel doen voor Hem. Daarom is het belangrijk dat ik mezelf laten scherpen, bijsturen en onderwijzen. Zodat ik uiteindelijk op de plek kan belanden waar Hij alles voor mij heeft voorbereid.


Hij kent mij


Wanneer ik eigenwijs ben, koppig ben en mijn eigen pad kies? Dan wil ik weer terug komen op die smalle weg. De weg die naar het Leven leid. Dat kan ik niet uit mezelf. Daar heb ik Gods Geest en Zijn liefdevolle sturende hand voor nodig. En wanneer ik bang ben, iets niet overzie? Dan wil ik moed hebben. Om toch die stap te zetten. Zo vaak merk ik dan bemoediging door Zijn Geest, om toch te kiezen, voor dat wat Hij voor mij heeft klaar gelegd. Alsof God zegt: Ga je manna maar halen. Het is niet in jouw tent, stap je tent maar eens uit. Zie wat ik daar voor jou heb gedaan om te laten zien: Ik zorg voor jou, ik weet wat jij nodig hebt, en bij Mij is er voldoende voor iedere dag. Zo wonderlijk hoe Hij mij kent! Ik ben Hem meer waard als twee mussen, er zal mij nooit iets gebeuren, waar Hij niet van weet. Doet het dan minder pijn? Nee! Absoluut niet.. Maar ik merk dan altijd, dat juist in mijn zwakheid, Zijn werk sterk is. Vertrouwen op Hem, bij alles wat ik doe. Dat is wat ik wil. Het is precies waar ik zo naar verlang!

Beloofde zegen


Wanneer je vertrouwt op de Heer, dan zullen je plannen slagen. Er is geen vraag of dat zal gebeuren. Het is een zeker weten! Een overtuigende en bemoedigende boodschap! Wanneer jij op God vertrouwt dan zal dat tot zegen zijn. En zullen je plannen slagen. En wanneer er tegenslag is, op welke manier dan ook. Mag jij weten wat Zijn Woord je nog meer beloofd: En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. Romeinen 8:28. Niet altijd zien wij waarom het lijden is. We kunnen zoveel vragen hebben. Vooral omdat er nog zoveel gebrokenheid en pijn in de wereld is. Maar we mogen staan op wat God ons beloofd. Het zal meewerken ten goede. En: Je plannen zullen slagen. Als je vertrouwt op Hem! Ons breken, onze pijn kan God ook gebruiken. Het is niet doelloos als je op Hem vertrouwt.

Niet wij maar Hij


Vertrouw bij alles wat je doet op God. Doe alles wat je doet, ook al lijkt het iets wat geen verschil maakt, in verbondenheid met Hem. Hij zal je plannen laten slagen!

Wij kunnen zaaien en wij kunnen oogsten. Maar Hij is de enige die kan zegenen. Zodat er vrucht kan ontstaan.

Bij deze tekst moest ik denken aan een ballon. Die door de wind bestuurd word. Als je hem loslaat heb je geen idee waar deze zal belanden. Hij kan verstrikt raken in de takken van een boom. Of kapot springen. Maar deze tekst liet mij weten. Waar Zijn Geest mij ook heen zal leiden. Mijn plannen zullen slagen als ik op Hem vertrouw. Dan mag ik precies komen op mijn plekje, daar waar Hij mij wilt hebben. Ik wil gaan. Maar niet alleen! Ik wil gaan met God. In vertrouwen op Hem de wereld loslaten, en steeds een beetje meer van Hem ontdekken in mijn leven.

Wil je meer Bijbelteksten lezen die ik heb geleerd? Je kunt ze vinden via de volgende klikbare link: Bijbeltekst van de Week

Reacties

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat.
Wil je wel reageren maar niet dat jouw reactie openbaar staat?
Mail gerust naar:

schrijfgelukjes@gmail.com

Populaire posts van deze blog

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie

God zorgt voor mij!

Vertrouw op God Hij zorgt voor je! Dit staat op een kaartje dat ik al een paar weken geleden mocht ontvangen. Dit kaartje heb ik bij de foto van mijn moeder gezet. Als bemoediging, maar ook als reminder aan beloften die God gedaan heeft. Wat ik merkte is dat ik heel snel achter deze quote het volgende zeg: Als ik. Hier wat voorbeelden van wat ik bedoel: Als ik maar bid Als ik maar Bijbel lees Als ik Hem vraag Als ik Gisteren kreeg ik een inzicht dat ik met jullie wil delen. Ik las deze Bijbeltekst: Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. Mattheüs 16:25 Het gaat niet om mijn ik, het gaat niet om wat ik doe. Pasen 2018 leerde mij: Het gaat om wat God doet, om wat Jezus heeft gedaan! Mijn ik, of in deze situatie als ik.... Het maakt God alleen maar kleiner. Zolang ik denk, geloof of mezelf voorhou dat ik iets van God heb ontvangen door mijn ik, dan maak ik mijn ik te groot. Er is niets wat ik

God voert de strijd voor mij!

Ik heb de goede strijd gestreden. Ik heb de loop tot een einde gebracht. Ik heb het geloof behouden. ( 2 Timotheus 4:7) Afgelopen weken heb ik strijd ervaren. Hierover schreef ik al eerder, licht en luchtig , het maakte mij zo moe. Alsof het mij verlamde. Het was geen strijd tegen andere mensen. Heel eerlijk? Het was meer een innerlijke strijd tegen mezelf. Dat ik een strijd ervaar in mijn denken heb ik al vaker gedeeld op deze blog. Ook in de link die ik nu deel lees je hier iets over. Die strijd maakte dat er een soort mist in mijn hoofd aanwezig was. Hoe leuk het ook is in mijn leven, ik zat met dingen in mijn hoofd die het zwaar maakte om te genieten, om rust te ervaren. Totdat ik twee geleden de Bijbeltekst in 2 Timotheus las. Nieuw inzicht Ik strijd tegen mezelf. Het is niet alleen strijd in mijn denken, maar ook strijd om te mogen zijn. Heel vaak schoof ik mezelf opzij. Zo wrong ik mij voor alles en iedereen in bochten. Zonder iets te zeggen. Dit gaf moeite en gedoe bij