Doorgaan naar hoofdcontent

Zingen en muziek kan zoveel met je doen!

Muziek dat heeft mij zo enorm geholpen!
Dat begon eigenlijk op momenten als ik verdrietig was en nog niet goed raad wist met mijn emoties.
Ik sloot het in mezelf op, draai ermee in mijn binnenste in een cirkel.
En durfde het niet te uitten.
Juist omdat ik het in mezelf vast hield ging ik mij er naar door voelen.
Het gaf allerlei aanklacht, allerlei aan nare gedachten gingen door mijn hoofd.
Ik raakte erdoor uitgeput.
Tot ik ging zingen, of ging luisteren naar muziek.
Dat wisselde van Sela naar Opwekking en van Don Moen naar Kees Kraayenoord.
Heerlijk.
Nummers die echt iets met mij deden, die als ik luisterde iets in mij veranderde.
Ja heel lang heb ik muziek gebruikt en had dit groot effect op mijn gevoel.
Zelfs zo groot, dat wanneer ik mij weer aangevallen voelde of verdrietig en daardoor down werd, mijn Bidden en Vasten vriendin/zus mij weleens vroeg:

Wanneer heb je voor het laatst gezongen?

Muziek heeft mij gered!
Dat kan ik echt zeggen.
Al mijn zorgen, al mijn gedachten, het lukte mij om ze te overstijgen als ik zong voor God, over God en naar God.
Wat geeft dat kracht, en een vuur in mijn innerlijk.
Het gaf mij het gevoel, wat er ook gebeurd, voor God ben ik waardevol.
Daardoor moet ik terug denken aan een keer op de camping.
We spraken over de schepping en het doel van de dieren.
Er kwam de vraag:

Waar dienen krekels dan eigenlijk voor?


Daar klonk uit de kindermond, als ik zo luister..... dan zingen ze voor God!
Ja misschien heeft God ze wel gemaakt, gewoon omdat ze voor Hem zingen.
Wauw wat gaaf.
De krekels ze waren waardevol voor God, gewoon omdat ze zijn.
Een les voor ons, het was een les voor mij.
Daardoor vergeet ik het nooit meer!
Muziek, en wat het met je doet, het is onbeschrijfelijk.
Ik ben zo dankbaar, mede dankzij muziek mocht ik God meer en meer gaan ontdekken.
Wat een rijkdom en waarde is er daardoor in mijn leven gekomen.
Het is van alle tijden dat muziek veel kan doen met mensen.
Denkend aan Saul die strijd in zijn denken had, die werd aangevallen door een boze geest.

Eén van de knechten van Saul kende David, en noemde David, een dappere held, een strijdbare man, ter zake kundig, iemand die knap is van gestalte, en de HEERE is met hem.

En dat laatste is denk ik belangrijk:
De Heere is met hem.
Dat maakt verschil.
Als jij je naar voelt?
Doe maar eens dingen waar de Heer bij komt.
Weet je wat er gebeurd als je zingt, liederen voor God?
Dan aanbid je Hem, dan dank je Hem, dan maak je tijd voor Hem en dan zal je merken, je komt dichterbij Hem.
Of als je gaat bidden of Bijbel lezen?
Dan kies je ondanks dat het donker is, voor dat wat je in het Licht geleerd hebt.
En waar het Licht word daar wijkt het duister.
Daar kan het duister geen stand houden.
Ja het duister probeert het aan alle kanten en geeft zomaar niet op.
Maar het Licht overwint, altijd!

Zo kwam David bij Saul, en hij stond in zijn dienst.  
En Saul had hem zeer lief, en David werd zijn wapendrager.
Daarna stuurde Saul een bode naar Isaï om te zeggen: Laat David toch in mijn dienst staan, want hij heeft genade in mijn ogen gevonden.
En telkens wanneer de boze geest van God over Saul kwam, gebeurde het dat David de harp nam en erop tokkelde. 
Voor Saul was dat dan een verademing: het ging beter met hem en de boze geest week van hem.

Let your heart sing quote via Living Life at www.Facebook.com/LivingLife2TheFull:


Muziek het kan je helemaal veranderen!
Zingen het is een samenwerking van je lichaam en je geest.
Daardoor kan je heel makkelijk hierdoor contact met God vinden, of de vruchten van Zijn Geest ervaren.
Augustinus had ooit de uitspraak al gedaan: Zingen is dubbel bidden.


En zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankbaar in gebrokenheid

Hangt de hoogte van mijn vreugde af van de diepte van mijn dankbaarheid? (Ann Voskamp, Gebroken leven) Uiteindelijk dankte Jezus, brak Hij en deelt Hij zichzelf uit. De gebrokenheid raakte Jezus volledig en Hij zelf laat mij zien waarom de gebrokenheid er is, en welke weg ik ermee kan gaan. Een weg van dankbaarheid (Psalm 50:23). Gebrokenheid waarom? Ik denk dat het woord gebrokenheid altijd een deel van lijden met zich meeneemt. Gebroken, er is iets stuk gegaan, opengescheurd of opengebroken en dat kan veel pijn doen. Hoe kan je verder leven met gebrokenheid? Als je hart verscheurd werd, je toekomst of je droom uit elkaar gespat is? Dan denk ik aan Jezus die op aarde kwam. Weet je waarom Hij kwam? Hij kwam om gebroken te worden! Het bloed uit Zijn wonden red ons! Van nature wil ik lijden voorkomen, of zo snel mogelijk oplossen. Als ik erover nadenk dat Jezus juist hiervoor kwam en er niet voor weg vluchtte, dan word Zijn offer voor mijn leven, nog veel groter! Wij leven i

Gezin om de Bijbel: Waak en bid met mij

In onze gezinstijd om de Bijbel waren we alsnog bezig met gezin zijn, maar ook voor de tweede keer met het kijken naar het lijden van Jezus. Op het moment dat Jezus voelde wat er zou gaan gebeuren. Toen alle spannende dingen dichterbij kwamen nam Hij een hele belangrijke keuze. Een keuze die we mogen gebruiken als een voorbeeld. Een keuze Jezus ging met zijn discipelen naar de hof van Getshemane, daar ging Hij bidden. Petrus, Johannes en Jakobus nam Hij het verste met zich mee de hof in. Hij liet hen daar plaats nemen en zei: Mijn hart breekt van verdriet. Blijf maar hier en waak met mij. Daar ging Jezus om te bidden naar Zijn Vader. Dat was Zijn keuze toen het moeilijk en angstig werd. Wat doen wij? Als het moeilijk is, als we bang zijn? Schreeuwen? Anderen pijn doen? Verstoppen? Koppig zijn? Of opstandig reageren? We mogen ook bidden! Dat zorgt dat we anders naar ons probleem gaan kijken. Want wat gebeurd er als we over onze problemen praten, of in dit geval bidden? Dan

Ervaringen van God in mijn leven

Als ik denk aan God ervaren? Dan voel ik mij rijk... Gouden tip Ik heb op heel veel momenten in mijn leven God mogen ervaren. Iedere keer weer raakte het mij en het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. In mijn leven heb ik veel moeilijke dingen meegemaakt. Dat is waarom iemand mij ooit een geweldige tip gaf: Schrijf de ontmoetingen en ervaringen met God op! Want ja, moeilijkheden zullen blijven komen. Doordat ik zoveel mooie momenten met God mocht ervaren en opschrijven, had ik iets tastbaars voor als het tegen zat. Als ik dan mijn notitieboek erbij pakte waarin ik deze momenten had opgeschreven, dan lukte het mij om mijn focus te veranderen. Ik kon kijken naar God en Zijn werk in mijn leven. Daardoor zakte alle angst en alle zorgen. Want het liet mij zien: God is erbij in jouw leven. Altijd! God in de diepte van mijn leven Al jong mocht ik God voor het eerst ervaren. Op een dieptepunt in mijn geloofsleven. Ik was twaalf jaar, en had toen al zó'n drie